duminică, 8 iulie 2007

Falimentul sistemului

am uitat să-mi cumpăr provizii
pentru venirea soarelui diform:

să-mi cumpăr o oarecare formulă
cu mc pătrat pare-mi-se
de la un einstein necunoscut,
o brichetă cu buburuze şi ozon lichefiat,
o maşină de călcat universul
şi un sfinx metis îngrămădit
într-o parcare a erei glaciare.

ce straniu mi s-a părut
când soarele s-a îmbrăcat la patru ace
cu-n zâmbet endocrin şi tacit
ca pentru o înmormântare de sfinţi onanişti;
s-a pus să vândă la colţ de stradă ori pe calea lactee,
fără o aprobare de la vreo primărie rurală sau galactică,,
planete din sistem cu eczeme pe faţă.

numai noi doi am rămas nevânduţi...

iubito, haide în mansarda noastră
ca doi fetuşi gemeni într-un uter supradimensional;
să ne ferim de radiaţii ultraviolete,
de bronz, de vitamina d;
haide, iubito, să ne iubim
în placenta înecăcioasă a camerei
ca două jumătăţi al unui androgin regăsit;

s-ar reinventa totul, chiar şi nimicul,
s-ar reinventa întrebarea, chiar şi răspunsul,
s-ar reinventa chiar şi cu noi înşine;

de ce nu, iubito...

iubito, haide
numai noi doi am rămas nevânduţi.

Niciun comentariu: